Info en inschrijven 2024-2025

Wie deze pagina bezoekt danken wij voor de belangstelling voor ons school!
Infomomenten
Onze infodag vindt plaats op zondag 17 maart tussen 11-16 uur, Volkstraat 40 2000 in Antwerpen.
Op woensdagen 20 en 27 maart organiseren wij meeloopdagen. Daarvoor kunt u uw kind inschrijven vanaf donderdag 16 maart via inschrijvingen@hiberniaschool.be.
Aanmelden
Ook dit jaar verloopt het aanmelden en inschrijven weer via het Meld-je-aan-systeem van de stad Antwerpen. U meldt uw kind daar aan voor het eerste jaar van de de middelbare school (of scholen) van uw overtuiging, voorkeur en keuze via www.meldjeaansecundair.antwerpen.be. Dit start op 25 maart vanaf 9.30 uur en sluit op 19 april 17.00 uur.

Volgorde of tempo beïnvloeden de kansen op een ticket niet. Wanneer er al een broertje of zusje op Hibernia middelbaar schoolloopt, resulteert aanmelding automatisch in een ticket (voorangsregeling).
Iedereen die zich aanmeldt via genoemde website van de stad, verneemt op 8 mei via communicatie door de stad, wie een ticket ontvangt en wie eventueel op de wachtlijst van de school van eerste keuze staat.
Inschrijven
Kennismakinsggesprekken en inschrijven voor leerlingen met een ticket vinden plaats van 16 mei t/m 12 juni.
Wij doen er steeds alles aan om kinderen op de plaats die voor hen en hun ouders als juist voelt te kunnen plaatsen. Of voorkeur voor Hiberniaschool nu voortkomt uit de eens gemaakte keuze op een Steinerbasischool, om het pedagogisch project van 2,5 tot 18 jaar te lopen, of wanneer het gaat om 6de klasleerlingen van andere basisscholen, die graag kiezen voor een algemeen vormende studierichting, met een breed en uitgebalanceerd curriculum, en vanaf klas 7 (1ste jaar middelbaar) wensen instromen.
Titularissen klassen 7
De titularissen van de nieuwe klassen 7 begeleiden hun klassen steeds twee jaren, gedurende het gehele middenbouwtraject. Zij vormen, samen met de andere middenbouwleerkrachten, een bevlogen team en werken nauw samen met het gehele college, zorgcoördinator, ouders, dagelijks bestuur en directie.
.
Breng volgende documenten mee naar de inschrijving:
  • laatste rapporten
  • identiteitskaart van uw kind
  • siskaart van uw kind

Inschrijvingen klassen 7 dienen nog door u op vrijdag 28 juni of maandag 1 juli bevestigd te worden nadat uw kind op 28 juni het getuigschrift lager onderwijs ontving, door dit getuigschrift te brengen of te e-mailen. Indien uw kind het getuigschrift niet ontvangt vernemen wij graag ten spoedigste uw bericht.
Aanmelden en inschrijven voor klassen 8 en hoger
Aanmelden voor klassen 8 en hoger kan via inschrijvingen@hiberniaschool.be . Uw kind wordt op de aanmeldlijst geplaatst, ingeschreven indien er voldoende capaciteit is vanaf 22 april. Indien capaciteit nog onduidelijk is volgt een wachtlijst en ontstaat meestal eind juni duidelijkheid over een beschikbare plaats en inschrijving.

Informatie
Indien uw mailadres bij ons bekend is houden wij u graag op de hoogte van eventuele ontwikkelingen. Maar we nodigen u ook uit om onze website en facebookpagina steeds te blijven volgen voor de meest actuele communicatie.

Voor meer informatie contacteert u via 03 293 28 98 of directie@hiberniaschool.be of inschrijvingen@hiberniaschool.be