Evenementen voor april 2024

• Dit event is voorbij.

Critical Mass Bike Ride Antwerpen

25 september 2015 @ 18:00 - 19:00

Het schooljaar is terug begonnen en veel kinderen nemen de fiets om op school te geraken. Critical Mass eist dat ze dit veilig kunnen doen en daarom komen we samen:

• Voor betere fietsinfrastructuur;
  • Voor betere verkeersveiligheid voor zwakke weggebruikers;
  • Om aan te tonen dat de fiets hét vervoersmiddel is bij uitstek in een moderne stad;
  • Om een signaal te geven dat we niet zitten te wachten op een vingerwijzend stadsbestuur, maar een bestuur dat meedenkt en de fietser ondersteund;
  • Om onze autorijdende stadgenoten voor een positief alternatief te laten kiezen: de fiets;
  • En uiteraard om een aangename, sfeervolle tocht te maken!

Met veel plezier verwelkomen de organisatoren jullie op de Critical Mass Bike Ride van vrijdag 25 september 2015 om 18:00 uur op het Theaterplein in Antwerpen.

Concreet: Vanaf 17:00 uur is iedereen welkom om zijn fiets te laten graveren.

18:00 uur: vertrek, 19:00 uur: Aankomst met drankje en hapje.

Dus, beste leerlingen van Hibernia, kom af, doe mee, vertel ons verhaal. Critical Mass laat de muziek spelen en laat de vlaggen wapperen en toont dat het anders en beter kan. Samen fietsen we voor meer fietsveiligheid en een betere mobiliteit in de stad voor al de kinderen die te voet en met de fiets naar school geraken.

De Critical Mass Bike Ride is een maandelijkse fietstocht die toont dat de fiets de juiste oplossing is voor deze stad. Samen fietsen voor meer fietsveiligheid en een betere mobiliteit in de stad. De tocht wordt begeleid door de lokale politie dus u kan zeker zijn dat de tocht helemaal veilig zal verlopen.

Rijden met de auto zegt me niets,  Antwerpen, doen we met de fiets!

Contacteer indien nodig: Nathan Van Hoeck, nathanvanhoeck@gmail.com, tel: 0497 128 160.

Date:
25 september 2015