Café Concert 3 februari

Met bediening aan tafel door klas 12. Aanvang 15u.
Inkom €8 & -18 jaar/ll.school gratis: reserveer hier

INFO/INSCHRIJVEN 2019|20

In tegenstelling tot eerdere berichten, mogen Antwerpse middelbare scholen niet langer rechtstreeks inschrijven voor het eerste studiejaar. U dient eerst digitaal aan te melden en een ticket te verkrijgen. Hieronder staat alle relevante informatie over info-momenten, aanmelden en inschrijven opgelijst. Ook vindt u informatie over de aanmeldingsprocedure op de website ‘Meld-je-aan’ (MJA) van de stad Antwerpen:

.

Klink op ‘meer’ voor verder lezen!

Alle infomomenten op een rijtje

Scholenbeurs 21.1. 2019 19-20.30u     Zurenborg, Bs. De Brug Grote Beerstraat 31 2018 Antwerpen
Scholenbeurs 31. 1. 2019 19-20.30u    Bs. Sint-Anna Goethe, Goethestraat 1 2050 Antwerpen
Scholenbeurs 13. 2. 2019 17-20u          sporthal Gooreind, Eikendreef 2990 Wuustwezel
Infomoment   15. 2. 2019 18-20u          voorafgaand aan toneeltoneel klas 8
Infomoment   16. 2. 2019 18-20u          voorafgaand aan toneeltoneel klas 8
Infodag             23. 2. 2019 11-16u           met expositie, voorlichting en rondleiding
Meeloopdag   27. 2. 2019 8.30-12.30u inschrijven via inschrijvingen@hiberniaschool.be
Meeloopdag   13. 3. 2019 8.30-12.30u inschrijven via inschrijvingen@hiberniaschool.be
Opendeurdag 4. 5. 2019 11-16u             opendeurdag met lentebeurs

Aanmelden en inschrijven klassen 7

Inschrijven in een secundaire school in Antwerpen verloopt dit jaar in drie fasen:
• AANMELDEN* online aanmelden vanaf vrijdag 15 maart tot en met vrijdag 5 april 2019. Dat doet u op www.meldjeaansecundair.antwerpen.be.
U meldt daar uw kind aan bij onze shool en evt. andere scholen van uw voorkeur. Tijdstip of volgorde van aanmelden heeft geen invloed op de kansen.
• TICKET tussen maandag 29 april en donderdag 2 mei 2019 informeert de stad u of een van uw keuzen is gehonoreerd en zo ja welke.
• INSCHRIJVEN
– mét ticket: ontving u een ticket voor onze school schrijft u zich in van vrijdag 10 mei tot en met dinsdag 4 juni 2019.
In die periode heeft u recht op een gegarandeerde plaats. Hiervoor maakt u een afspraak met het secretariaat via bovengenoemde telefoonnummers. Tijdstip of volgorde van inschrijven heeft geen invloed.
– zónder ticket: heeft onze school op 10 mei nog vrije plaatsen in klas 7, mag vanaf die datum ook vrij worden ingeschreven. Bijvoorbeeld indien u zich eerder niet aanmeldde en dus geen ticket heeft, of indien u geen ticket heeft voor de school van uw keuze. Indien er geen       capaciteit is wordt u op de wachtlijst geplaatst.

* Aanmelden is niet hetzelfde als inschrijven. Aanmelden betekent dat u te kennen geeft dat u wilt inschrijven. Dat gebeurt digitaal. Inschrijven kan nadat  u de mededeling krijgt dat u een plaats kreeg toegewezen. Inschrijven vindt plaats in de school.

Aanmelden en inschrijven klassen 7 met voorrrangsregeling

Er is een voorrangsregeling van toepassing voor broers en zussen* van leerlingen van Hibernia en voor kinderen van personeel. Ook zij moeten eerst aangemeld worden via www.meldjeaansecundair.antwerpen.be. Ook dit gebeurt in drie fasen:
• AANMELDEN van broers en zussen en kinderen personeel op www.meldjeaansecundair.antwerpen.be kan vanaf woensdag 13 februari 2019 (9u30) tot en met 27 februari 2019 (17u) Daarna vervalt deze voorrangsperiode.
• TICKET op 11 maart 2019 wordt u door MJA ingelicht dat u een plaats krijgt toegewezen in Hiberniaschool.
• INSCHRIJVEN vervolgens wordt u door Hibernia uitgenodigd om te komen inschrijven tussen maandag 18 maart en vrijdag 15 april 2019. Hiervoor maakt u een afspraak met het secretariaat van Hiberniaschool. Daarna vervalt het voorrangsticket.

*Wie zijn broers en zussen?
Broers en zussen (met 2 gemeenschappelijke ouders); hun adres is niet belangrijk
Halfbroers en halfzussen (met 1 gemeenschappelijke ouder); hun adres is niet belangrijk
Kinderen die op hetzelfde adres wonen, maar geen gemeenschappelijke ouder(s) hebben

Inschrijven klassen 8 t/m 12

De termijn voor inschrijven voor klassen 8 en hoger is wél bekend. Dit kan vanaf dinsdag na de paasvakantie, 23 april, na afspraak via 03 293 28 98 op het secretariaat van onze school.

Magie van de Middenbouw
Uw 6de klasser zit in een van onze 4 regionale Steinerbasisscholen. Wij bezoeken (soms tegelijk met CLB en/of met collega Steinerschool De Es) de ouderavonden van uw 5 en/of 6de klas, om  te informeren over de middelbare Steinerpedagogie, op
• ma 19 november Steinerschool Antwerpen Basisschool klas 5
• do 10 januari 2019 De Kleine Wereldburger klassen 5 en 6
• wo 23 januari 2019 De Wingerd klas 5
• wo 30 januari 2019 Lohangrin voor klas 5

Daarnaast bezoeken wij jaarlijks de oudste klassen met een interactieve ervaringsles ‘Magie van de Middenbouw’, waarin leerlingen een inkijkje krijgen hoe we op de onze school omgaan met wiskunde en wetenschappen en de kinderen al eens snuffelen aan de wereld van de middelbare school. Daarnaast plannen wij initiatielessen  op onze school voor 6de klassen.
Scholen kunnen dit boeken: info/boeken: bert.beyens@hiberniaschool.be of 03 293 28 98