Kerstactiviteiten 2015

Schermafbeelding 2015-11-24 om 20.57.30Concerto di Natale van 12de klas voor Italiëreis | 12 december

Op zaterdag 12 december organiseert de 12de klas, ten voordele van hun Italiëreis, het Concert di Natale. Zij nodigen u op die datum vanaf 20:00 uur van harte uit in de Volkstraat 40. De klas biedt geen klassieke of conventionele kerstmuziek aan maar belooft u wel een kerstsfeer. In de foyer voorzien de leerlingen een plek voor een babbeltje, een hapje en een drankje terwijl er in de feestzaal fantastische muziek klinkt van jonge bands. Smeer die dansbenen maar in! U mag zich verheugen op bands als Colour me blind: alternative pop met invloeden van funk, jazz en een toets van wereldmuziek • Les musicaux • Nachtlawaai (onder voorbehoud) • en anderen…
Tickets zijn  verkrijgbaar aan de kassa. Jongeren (-26) €5 euro. Volwassenen €7.

Cadeautjes voor San Egidio | meebrengen t/m 17 december – inpakken 18 december

Dit jaar tijdens het Sint-Maartenfeest kwam de Syrische vluchteling Imad op een pakkende manier getuigen hoe hij in België belandde en hoe hij hier een nieuw leven heeft kunnen opbouwen. Hij legde er de nadruk op dat het cruciaal was voor hem om anderen te kunnen helpen, ook al was hij zelf in nood, een thema dat past bij het Sint-Maartenfeest. Hij begon als vrijwilliger bij de Antwerpse tak van de international Sant-Egidio organisatie en doet daar vrijwilligerswerk tot op de dag van vandaag.

Om solidair te zijn met Imad en Sant-Egidio verzamelen wij samen met de leerlingen kerstcadeautjes voor de daklozencentra, armen en behoeftigen die Saint-Egidio bezoekt tijdens de kerstperiode. We vroegen iedere leerling van onze middelbare school om een cadeautje mee te brengen.
We hebben al mooie cadeaus verzameld: mutsen, stiften, speelgoed, slaapzakken, kussens, enz. Cadeautjes zijn nog steeds welkom – de leerlingen mogen ze afgeven aan de lerarenkamer tot en met donderdag 17 december!
Op vrijdag pakken de leerlingen van de 10de klas de cadeautjes in. Ook zullen enkele leerlingen van onze school meegaan als de cadeautjes worden uitgedeeld.

KERSTKAART_mail3cropKerstspel | 17 & 18 december

Welkom! De leraren van de basisschool en Hiberniaschool nodigen u uit voor de opvoering op 17 december 20:00 uur, van het Oberufer Kerstspel. Het eenvoudige vroom-kluchtige spel actuliseert als niets anders het mysterie van licht en duisternis, van geboorte en onbaatzuchtige liefde. In alle Steinerscholen wordt het oude spel gespeeld, als een kerstgeschenk van de leraren aan de leerlingen en de ouders.Het is hun kerstgeschenk en hun kerstwens voor u!
Na het kerstspel ontmoeten zij u graag op een gezellige kerstreceptie in de foyer.
U wordt van harte uitgenodigd!
Het kerstspel wordt herhaald voor de leerlingen van kleuter- basis- en middelbare school op vrijdagochtend 18 december.

< ga terug naar evenementen 2015-2016