2015 Jonge Meesters 25 oktober

CONCERTSERIE zondagmiddagconcerten 2015|2016 • concert I • 25 oktober 2015

JONGE MEESTERS

Op 25 oktober staat het concert in het teken van JONGE MEESTERS. Voor u treden op Michael Denis, Tcha Limberer en het Poppen trio. Esther Lambrechts, violiste in het Poppen trio en Michael Denis zijn oud-leelringen van onze school. Tcha Limberger mogen wij rekenen tot een goede relatie.
Een videoteaser vindt u op de facebookpagina Hibernia.
Het concertprogramma volgt spoedig.

Tcha Limberger, viool, gitaar, zang

Dit concert heeft als speciale gast de internationaal vermaarde en geliefde Tcha Limberger, violist, gitarist, zanger. Hij is een veelzijdig rasmuzikant. Zelden is iemand zo geheel en geniaal zijn muziek. Deze identificatie wordt vermoedelijk nog versterkt door zijn blindheid. Zijn muzikale roots liggen in zijn letterlijke roots: de zigeunertraditie. Tcha maakte heel wat cd-opnamen en trad reeds in heel Europa op in vele samenstellingen en combinaties. Maar de grootste internationale triomfen viert hij tegenwoordig samen met het Budapest Gypsy Orchestra, die de The Sunday Times recent de kop ‘Virtuoos Tcha Limberger is de Koning van de zigeunermuziek!’ ontlonkten. Tcha is vader van twee kinderen die de Steinerschool van Boedapest bezoeken en goede relatie van oud-Hibernia leerkracht Wilbert Lambrechts.

Esther Lambrechts, viool in het POPPEN TRIO dat verder bestaat uit Ben Iriks, gitaar en Frans van Isacker, basklarinetSchermafbeelding 2015-10-12 om 17.14.56

Esther Lambrechts studeerde na de volledige Steineropleiding viool in Antwerpen en Brussel, geeft vioollessen aan kinderen en maakt ook deel uit van de succesvolle groep Askanyi, een momenteel lopend muziekproject met optredens Brussel en Gent, waarmee ze ook reeds in Benin (Afrika) op toernee was. Deze groep combineert Afrikaanse spirituele gezangen gezongen door authentieke meesters met een klassieke Europese strijkkwartetbegeleiding. Daarnaast heeft ze al enkele jaren samen met Ben Iriks (gitaar) en Frans van Isacker (basklarinet) een ensemble, het Poppen trio. Het trio ontstond toen hen werd gevraagd om een soundtrack te schrijven voor een poppenspel. Elk groepslid brengt composities in en samen brengen ze die nog meer tot leven door middel van improvisatie en geraffineerd samenspel. Deze muziek verwijst naar vele genres en stemmingen. De leden van het Poppen-trio zijn professioneel gevormde muzikanten.
Luister hier naar fragmenten van het trio.

Michael Denis, piano en compositie

Michael Denis verliet slechts enkele jaren geleden de school voor een studie compositie aan het conservatorium van Antwerpen. Reeds als leerling van de school viel hij op met vele talenten. In de twaalfde klas koos hij voor zijn eindwerk het uitvoeren van zelf gemaakte muziekstukken voor piano en gitaar. Ter gelegenheid van dit eindwerk kocht de school een nieuwe vleugelpiano aan die sindsdien bij tonelen en feesten geweldige diensten bewijst, maar ons ook inspireerde tot deze zondagnamiddagconcerten.
< ga naar vorig concert of ga naar volgend concert >