Kunst & cultuur

Toneel

Regelmatig vinden in het theater c.q. de feestzaal van onze school culturele activiteiten plaats.

De school organiseert ieder jaar de toneelvoorstellingen door eigen leerlingen uit de 8ste en 12de klas, waarin belangrijke werken uit de wereldliteratuur worden uitgevoerd, alsmede de Poëzieavond van de 10de klas of de befaamde Humoravond van iedere 9de klas.
Ook het Oberufer kerstspel door het lerarencollege vindt hier plaats.

Bekijk hier de actuele kalender.

Concerten

De zaal, met haar aangename akoestiek en prachtige concertvleugel, biedt tevens een podium aan concerten door professionele oud-leerlingen en relaties of door leerlingen zelf.

Bekijk hier de actuele kalender.

Voordrachten2014Feestzaal©MJBollansée -1kopie

Zeer gewaardeerd zijn verder de pedagogische voordrachten over antroposofische thema’s of vraagstukken, of lezingen over kind- en/of ouder-gerelateerde zaken, als bijvoorbeeld opvoeding, alcohol- & drugsgebruik, ontwikkelingsfasen van het kind, leerprocessen en zo meer.
Af en toe worden er ook maatschappelijke debatten georganiseerd, zoals bijvoorbeeld over de toekomst van de Antwerpse Ring en het daarmee samenhangende leefklimaat in de stad.
Jaarlijks eindigt het schooljaar met de openbare presentaties van de eindwerken van de 12de-klassers, die een keur aan maatschappelijke of culturele onderwerpen  behandelen.

Bekijk hier en hier de actuele kalender.

Feest

Sinds 2014 wordt een eerdere traditie terug opgepakt: het jaarlijkse Hiberniabal. Ouderraad en leerlingenraad zijn de begeesterde initiatiefnemers. Het Hiberniabal is een avond vol met muziek, dans én ontmoeting. Het moet vooral een samenkomst zijn van school en haar leerlingen, ouders, leerkrachten, medewerkers en sympathisanten, met oud-leerlingen, oud-ouders en oud-personeelsleden.
Impressie Hiberniabal 2014.

Films

Ook het presenteren van bijzondere films behoort tot de wens en mogelijkheden van Hiberniaschool en aldus ontstond in schooljaar 2015|2016 Cinema Hibernia!

Gastheer

Hiberniaschool is tevens gastheer van de Antroposofische Vereniging in België. Hun lezingenreeks  vindt maandelijks plaats in de euritmiezaal van Hiberniaschool op de derde etage. Meer informatie op www.antroposofie.be

Andere lezingen van de vereniging worden steeds aangekondigd in de kalender van deze website.

Schermafbeelding 2015-06-15 om 12.11.18Schermafbeelding 2015-06-15 om 12.11.35

< ga terug naar organisatie & partners of lees verder op toneel 2015|2016concertserie 2015/2016voordrachten 2015|2016 of Cinema Hibernia 2015|2016 >