Antroposofische Vereniging in België vzw

Schermafbeelding 2015-06-28 om 19.45.00

De Antroposofische Vereniging verenigt ‘mensen, die het zieleleven in de mens individueel en in de menselijke samenleving willen ontwikkelen op grondslag van de door Rudolf Steiner vertegenwoordigde geesteswetenschap, de antroposofie’.

Zij stelt zich ten doel ‘het bestuderen, beoefenen en verbreiden van deze geesteswetenschap’. Daarmee wil zij een spiritueel gefundeerde bijdrage leveren aan de menselijkheid in de wereld van heden en morgen. Een centrale plaats bij de realisering van dit doel neemt de Vrije Hogeschool voor Geesteswetenschap in, met als hoofdvestiging het Goetheanum te Dornach.

Concreet wordt de werkzaamheid van de antroposofie in haar vele werkgebieden zoals Steinerscholen, heilpedagogie, Sociale Driegeleding, biologisch dynamische landbouw, antroposofische geneeskunst, euritmie en spraakvorming.

De Antroposofische Verening in België is regelmatige gast van onze school, wanneer zij haar lezingen presenteert.De boeken van Rudolf Steiner 2

Voor uitgebreide informatie kunt u steeds terecht op het secretariaat van de vzw.

F. Lousbergskaai 44
9000 Gent

t 09 233 54 58
f 09 233 53 27