Opendeurdag 2017

Schermafbeelding 2017-03-10 om 22.45.56

Op zaterdag 29 april is het zover! Alle leerlingen en leerkrachten presenteren zichzelf en hun werk aan (groot)ouders, vrienden, bekenden én aan alle gasten van buiten de school. Dat kunnen zijn nieuw ingeschreven leerlingen, ofwel geïnteresseerden van andere Steinerscholen, buurtbewoners en/of andere belangstellenden.

Wij zien naar u uit en ontvangen u met open armen!

Van 11-16uur staan alle klassen voor u open, u vindt er de resultaten van noeste arbeid het afgelopen schooljaar.
Maar er is nog veel meer te beleven: er vindt zowel toneel in de feestzaal plaats, als doorheen het gehele gebouw en zelfs – heel in detail – in kijkdozen.
Er wordt voorgelezen, gezongen, geboetseerd, gewoven, gehakt en gebeiteld.
Franse toonmomenten wisselen af met humoristische sketches. ‘Alleen op de wereld’ komt tot leven. U kunt deelnemen aan een workshop Vlinders vouwen of aan de, inmiddels op veel basisscholen, al ‘befaamde’ Magie van de Middenbouw’, waarin wetenschapsleraar Bert Beyens aanschouwelijk maakt hoe fysica werkt.
Er zijn labo’s onder de titel ‘Magie van Chemie’ en er draaien films over onze school, onze reizen en tonelen.
U vindt een heuse wijnproeverij, een crêperie, brasserie, koffiebar en zelfs een ijscokar.
Vanzelfsprekend wordt u tevens in de gelegenheid gesteld informatie op te doen over ons pedagogisch project, over onze zorg en de specifieke vakken en bijhorende prachtige schriften en jaar- en eindwerken. U kunt zelfs inschrijven voor onze school!

U mag zelf door het gebouw dwalen, a l’improviste, of met een plattegrondje en via de bewegwijzerde rondgang die we uitstippelden, U kunt ook meelopen met diverse geleide rondleidingen.